• Ei ung jente klatrer i klatrevegg på frilandsområdet under De nordiske jakt- og fiskedager på Norsk Skogmuseum 7. august 2014.  Hun griper etter fargete knaster som hun kan trekke kroppen oppover.  Skulle taket glippe, er jenta trygget mot fall ved hjelp av et sikringstau som er festet i et belte rundt livet hennes, og som går via ei trinse øverst på veggen til en instruktør som befinner seg nede på bakken.  Klatreveggen var en del av det aktivitetsprogrammet Villmarksbutikken fra Jessheim hadde på sin stand under jakt- og fiskedagene.

Arrangørene av De nordiske jakt- og fiskedager bestemte seg fra 2013 for å utvide programtilbudet til de yngste publikumsgruppene, særlig på de to første arrangementsdagene.  Programpostene for barn var å finne på mange arenaer, og aller fleste var de på Prestøya.
    Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum

Ei ung jente klatrer i klatrevegg på frilandsområdet under De nordiske jakt- og fiskedager på Norsk Skogmuseum 7. august 2014. Hun griper etter fargete knaster som hun kan trekke ...