• Den nybygde dampskipskaia ved Badehuspynten. Den ble tatt i bruk 20.8.1900 T.h. Nordahls kafe.  LKABs kullkai under bygning. Her hadde det tidligere ligget et badehus anlagt av ledelsen for det engelske anlegget som hadde prøvd å bygge malmutskipings i Narvik på 1880-tallet. Grensa mellom LKAB og Narvik kommune gikk akkurat her. William Spears steinhus i bakgrunnen. Nedenfor det ses den tidligere dampskipskaia.
    Photo: Museum Nord

Den nybygde dampskipskaia ved Badehuspynten. Den ble tatt i bruk 20.8.1900 T.h. Nordahls kafe. LKABs kullkai under bygning. Her hadde det tidligere ligget et badehus anlagt av led...