• Drosjen  trillet utenfor veien ved Alteidet, 17.mai 1949 eller 1950.
    Photo: Vassnes, Asbjørn Johannes / Nord-Troms Museum

Drosjen trillet utenfor veien ved Alteidet, 17.mai 1949 eller 1950.

2 comments

• Dette bildet tror jeg at det er jeg som har tatt. En 17. mai, antakelig i 1949 eller 1950, hadde Saxe Lilleng som hadde drosje på Alteidet parkert drosjen utenfor butikken til Sverre Emaus litt lenger oppe i bakken. Han hadde nok ikke satt på håndbrekket fordi bilen begyndte å trille av seg sjøl og havnet utenfor veien, slik bildet viser. Jeg vet at jeg tok et bilde som til forveksling er likt dette fordi jeg nylig hadde fått fotoapparat - et 6 X 9 kassapparat. Saxe som var flau over fadesen var ikke glad for at jeg tok bildet og jeg fikk høre det. Bilen sto på vippen til å rulle ned over skråningen, men heldigvis gjorde den det ikke og den ble berget opp igjen uten skrammer.

Hilsen Asbjørn Vassnes, Tromsdalen.

• Drosjen er en Volvo årsmodell ca. 1946-50.