• M/S 'Årdalsfjord' (Ex. Duen II, Freden, Hindenburg) (b.1914, Union Giesserei A.G., Königsberg)
    Photo: Norsk Maritimt Museum

4 comments

• Jeg leser Årdalsfjord som skipets navn. Rederimerket på skorsteinen minner meg om Stavangerske Dampskipsselskap.
  • Hei Trygve. Du har helt rett i at skipets navn er 'Årdalsfjord' og ikke 'Duen II'. Det stemmer også at det skal være det Stavangerske Dampskipsselskap som er rederi. Det er rett og slett en glipp som er blitt gjort når bildet ble registrert i sin tid. Takk for at du informerte oss om feilen. Jeg retter opp informasjonen nå slik at posten blir riktig.