• M/F 'Bilfergen' (Ex. Bilfærgen)(b.1921, Johan T. Nerhus, Ølve i Hardanger). To personer med bil på dekk.
    Photo: Norsk Maritimt Museum

1 comment

• T-544 er en Ford 1932, engelskbygd, siden døra er hengslet i bakkant. (Kan være montert i København.) Siden den ikke har V8-ornament på lyktestanga, er det ikke en modell 18 (Fords første V8 med 65 hk), men en modell B. Den hadde en firesylindret motor på 50 hk, videreutviklet fra motoren til modell A (1928-31) på 40 hk. Uoriginal støtfanger. Den originale er rett (uten bøy ned på midten), med horisontal profilering.