• Bilde av skogsmaskin av typen John Deere 1270, som ble brukt under opprydding på et vindfallsområde stormen «Dagmar» hadde etterlatt seg. Fotografiet viser hvordan skogsmaskinen arbeidet med opprydningen, noe som var utfordrende, da maskinen var konstruert for å hugge stående skog. Bildet er tatt på en hogstflate i Sormerudskogen i Elverum, hvor det var et stort felt med stormfelte trær øst for Rv. 2, i forbindelse med dokumentasjon av skader etter stormen Dagmar som herjet i romjula 2011. Opprydningsarbeidet foregikk fortsatt i mai 2012, da Norsk Skogmuseum dokumenterte dette arbeidet.
    Photo: Ljøstad, Ole-Thorstein / Anno Norsk skogmuseum

Bilde av skogsmaskin av typen John Deere 1270, som ble brukt under opprydding på et vindfallsområde stormen «Dagmar» hadde etterlatt seg. Fotografiet viser hvordan skogsmaskinen ar...