• Lillestrøm Dampsag & Høvleri til venstre og Westye Egeberg & Cos dampsag til høyre.  Fotografiet later til å være tatt ved på strandbakken ved Nitelva i Skedsmo, der en del tømmer hadde blitt liggende på tørt land fordi vannstanden hadde sunket etter en foregående flom.  I forgrunnen ser vi en hest og en kjørekar som slepedrar tømmerstokker mot et av de to sagbrukene, hvor det sannsynligvis skulle leveres ved kjerrat og trekkes opp sagbrukslokalene.  Røyken fra pipene tyder på at begge sagbrukene var i full drift da dette fotografiet ble tatt, antakelig i 1904.

En kort historikk om de to brukene finnes under fanen «Opplysninger».
    Photo: Anno Norsk skogmuseum

Lillestrøm Dampsag & Høvleri til venstre og Westye Egeberg & Cos dampsag til høyre. Fotografiet later til å være tatt ved på strandbakken ved Nitelva i Skedsmo, der en del tømmer ...