• Kong Haakon i Hans Dalbergs, Studebaker på Elvegårdsmoen. Bil.
 I bakgrunn til venstre ser vi fotballbanen og kasernen. Kong Haakon 7 i baksetet? Kronprins Olav tjenestegjorde på Elvegårdsmoen. Skjelden bil med høyreratt.
    Photo: Museum Nord

Kong Haakon i Hans Dalbergs, Studebaker på Elvegårdsmoen. Bil. I bakgrunn til venstre ser vi fotballbanen og kasernen. Kong Haakon 7 i baksetet? Kronprins Olav tjenestegjorde på E...

2 comments

• I Bilboken for Norge 1925 og -27 står W-100 som Studebaker drosje på H.M. Ingebrigtsen Dahlberg i Ballangen. (Registreringsnummeret kan kanskje avleses på originalfoto?). I 1922-utgaven var den ikke med. Det var ikke uvanlig at også amerikanske biler ble levert med venstreratt i Norge frem til første halvdel av tjuetallet.
  • - til siste setning: Mente selvfølgelig høyreratt!