• Fra arrangementet i forbindelse med 100-årsjubileet for slepebåten «Trysilknut» ved Sørlistøa fløtermuseum ved Osensjøen i Åmot 11. juni 2014.  Fotografiet er tatt på sletta foran huset museet bruker som kafé- og resepsjonslokale, men som opprinnelig inneholdt mannskapsrom og kontor for fløtersjefen.  I forgrunnen sitter elever og personale fra Osen oppvekstsenter, som var spesielt invitert til arrangementet.  Lengre bak sitter et mer voksent publikum.  Da dette fotografiet ble tatt fortalte fagkonsulent Ingvild Herberg fra Norsk Skogmuseum om båtens historie fra trappa til det nevnte huset.  Jubileumsarrangementet samlet drøyt 30 deltakere.

Mer informasjon om båten Trysilknut finnes under fanen «Andre opplysninger».
    Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum

Fra arrangementet i forbindelse med 100-årsjubileet for slepebåten «Trysilknut» ved Sørlistøa fløtermuseum ved Osensjøen i Åmot 11. juni 2014. Fotografiet er tatt på sletta foran ...