• Fra arrangementet i forbindelse med 100-årsjubileet for slepebåten «Trysilknut» ved Sørlistøa fløtermuseum ved Osensjøen i Åmot 11. juni 2014.  Fotografiet er tatt på sletta foran huset museet bruker som kafé- og resepsjonslokale, men som opprinnelig inneholdt mannskapsrom og kontor for fløtersjefen.  På benkene sitter noen av de drøyt 30 gjestene som deltok i jubileumsmarkeringa.  Ved strandkanten til høyre i bildet ligger en spillflåte av den typen som ble brukt til å slepe tømmer over innsjøen før Christiania Tømmerdirektion fikk bygd vinteren 1913-1914.

Mer informasjon om båten Trysilknut finnes under fanen «Andre opplysninger».
    Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum

Fra arrangementet i forbindelse med 100-årsjubileet for slepebåten «Trysilknut» ved Sørlistøa fløtermuseum ved Osensjøen i Åmot 11. juni 2014. Fotografiet er tatt på sletta foran ...