• Høying med tohjulstraktor, Maddan Øyslebø.
Guttene på høylasset er Dag Falskog født 1954 og broren Jan Falskog født 1957. Familien kom fra Lørenskog. 2 hjulstraktoren fra 1953, er kjøpt hos Brødrene Trægde Maskinforretning for kr 5.208,- m/ redskap. Bildet må være tatt midt på 60-tallet. Borghild var født 1.1. 1906 døde 23. 3. 1989.
Randi som står som kjøper av traktoren var mor til Borghild og Todne. Disse bodde på Maddan i Øyslebø. Olav B.Kleveland døde 1950. Borghild og Todne dreiv garden med melkekyr til 1968. Det blei nok for tungvint med hest da Olav døde og derfor gikk de til innkjøp av traktor. Borghild var en ivrig laksefisker, fiska med garn og. Ho var ei drivendes dyktig , aktiv kvinne. Det er fint å få fram at kvinner og kunne drive et gardsbruk på 1950-60 tallet. Høyvogna på bildet er gitt i gave til Vest-Agder Fylkesmuseum på Vige i Kristiansand.
    Photo: Historiske Foto- Marnardal og Audnedal

Høying med tohjulstraktor, Maddan Øyslebø. Guttene på høylasset er Dag Falskog født 1954 og broren Jan Falskog født 1957. Familien kom fra Lørenskog. 2 hjulstraktoren fra 1953, er ...