Tegning fra arkivet til Stiftelsen Setesdalsbanen...Fra en serie med tegninger fra Dubs & Co, Glascow Loco Works, Glascow. Dette er en av ca. 80 tegninger av lokomotiver og lokomot ...
Tegning fra arkivet til Stiftelsen Setesdalsbanen...Fra en serie med tegninger fra Dubs & Co, Glascow Loco Works, Glascow. Dette er en av ca. 80 tegninger av lokomotiver og lokomotivdeler. ..Tegningene i arkivet er "blåkopier" som er skannet og digitalt tilbakeført til tilnærmet original. ....Setesdalsbanen er en smalsporet museumsjernbane i Vennesla kommune. Banen var i ordinær drift fra 1896 til 1962. Om sommeren kan man bli med på en kjøretur med 100 år gamle damplokomotiv og passasjervogner fra Grovane til Røyknes stasjon.
SubjectTegning fra arkivet til Stiftelsen Setesdalsbanen...Fra en serie med tegninger fra Dubs & Co, Glascow Loco Works, Glascow. Dette er en av ca. 80 tegninger av lokomotiver og lokomotivdeler. ..Tegningene i arkivet er "blåkopier" som er skannet og digitalt tilbakeført til tilnærmet original. ....Setesdalsbanen er en smalsporet museumsjernbane i Vennesla kommune. Banen var i ordinær drift fra 1896 til 1962. Om sommeren kan man bli med på en kjøretur med 100 år gamle damplokomotiv og passasjervogner fra Grovane til Røyknes stasjon.
Disse tegningene fra Dubs kan tidfestes til primo1894. Dubs fikk anbudet etter 7. mars 1894 og leverte de to første lokomotivene fredag 13. juli 1894..
Hans C. Sørensen,
February 17, 2015
Add a comment or suggest edits
To publish a public comment on the object, select «Leave a comment». To send an inquiry directly to the museum, select «Send an inquiry».
1 comment
Hans C. Sørensen, February 17, 2015
Add a comment or suggest edits
To publish a public comment on the object, select «Leave a comment». To send an inquiry directly to the museum, select «Send an inquiry».