• Fra "Straannaa". Torvald Olsen, Eilert Olsen og R. Kluge ser fra fjellet opp forbi "Strondå" ned til Gandsfjorden. Dyrnesvika med Store Holmen og Litle Holmen i bakgrunnen. Ca. 1908
    Photo: Ukjent / Jærmuseet

Fra "Straannaa". Torvald Olsen, Eilert Olsen og R. Kluge ser fra fjellet opp forbi "Strondå" ned til Gandsfjorden. Dyrnesvika med Store Holmen og Litle Holmen i bakgrunnen. Ca. 190...

2 comments

• Hei! Hvis Torvald og Eilert er sønnene til Cecilie som bodde i Langgate 124 i Sandnes, er det mine slektninger. Torvald var far til min mor. Begge brødrene flyttet senere til Vestfold, Eilert til Tønsberg og Torvald til Horten.
  • På fotoet står det "Straannaa" (altså Strondå/Stronda/Stranda) og ikkje Staannaa som museet har skrive.