• Monteringsarbeid i Norsk Skogmuseums nye basisutstilling «Tråkk i mangfoldig natur» våren 2014.  Fotografiet er tatt ved en montasje som er kalt «Minner og skryt».  Christopher Wiedswang fra firmaet Appelsin kommunikasjon AS ligger på golvet og monterer en skjerm i ei finérkasse som er bygd ut fra veggen.  På skjermen vil museet presentere glimt fra hjemmesidene til personer og organisasjoner som er engasjert i jakt, fiske og sankning ved siden av et fotoalbum med bilder fra slike former for friluftsliv.  Til høyre i bildet ser vi utstillingsutvikler Ole Martin Lislevand, som blar i det nevnte albumet.  På veggen over ham henger et jakttrofé, et utstoppet elghode.  Over kassa med skjermen er det en fotomontasje med jegere, sportsfiskere og sankere.  Denne utstillingssekvensen er presentert med følgende hovedtekst: «Mange jegere og fiskere ønsker å dele sin stolthet og glede over fangsten, ved å ta vare på et synlig bevis.  Vi har tradisjoner for å lage omriss av fisk på plank og føre på ekt og fiskevann, eller henge opp tørkede fiskehoder, gevirer og skaller på ytterveggen.  Utstoppede dyr og hoder vises gjerne i stua.  Minner kan være alt fra tannmerker etter storgjedda i båtripa til et gevir av den første bukken man har skutt.  Fotografier gir en fin mulighet til å ta vare på minner.  Sosiale medier har blitt en arena for å dele opplevelser fort og med mange. »
    Photo: Løken, Bård / Anno Norsk skogmuseum

Monteringsarbeid i Norsk Skogmuseums nye basisutstilling «Tråkk i mangfoldig natur» våren 2014. Fotografiet er tatt ved en montasje som er kalt «Minner og skryt». Christopher Wie...