• 17. mai 1927, toget . Russen 27 på vei mot gammelbrua fra Frydenlund. Fane med bilde av russ og gris. Musikken i forgrunnen er kommet til Industriveien. Til høyre er maler Jakobsen`s hus. (Industriveien 7)  Regnet bakover fra dette står: Dølvik`s hus og deretter Thulehjørnet som er Frydenlundgata 22.  Bak dette og på andre siden av Frydenlundgate står Willassen`s gård og deretter "Lille - og Stor-Kommunisten" Toget er i Ofotveien og huset i bakgrunnen som ser ut til å stå midt i gata er Olsen-gården som er flyttet fra Rombaksbotn. I forgrunnen til venstre står "Gamle apotekergården". Den hadde mange eiere, sist Birger Kristensen da huset brant  1927-28. Bak dette står Løpstad-gården og på andre siden av Frydenlundgata, Chr. Johansen`s gård.
    Photo: Løpstad, A. B / Museum Nord

17. mai 1927, toget . Russen 27 på vei mot gammelbrua fra Frydenlund. Fane med bilde av russ og gris. Musikken i forgrunnen er kommet til Industriveien. Til høyre er maler Jakobsen...