• Barnebegravelse på plassen/husmannsplassen Toen/Lundetoen som hørte til Lunden gård, Hegglandsgrend, Fyresdal, Telemark. Gruppe barn og voksne oppstilt omkring pyntet kiste utendørs ved gjerde foran gårdsbygninger. På Toen døde det en Tone i 1879 (1878-1879), og en Tone i 1893 (1884-1893). Bildet viser trolig èn av disse begravelsene, helst den siste, se NF.13246-118. Foreldrene til de pikene er Olav Auverson N. Toen (1853-1936) og Gunvor Ånundsdatter Bergedalen (1851-1932), de står trolig til venstre for kisten. Etternavnet er Toen, N står for nordre.
    Photo: Qvisling, Jon Lauritz / Norsk Folkemuseum

Barnebegravelse på plassen/husmannsplassen Toen/Lundetoen som hørte til Lunden gård, Hegglandsgrend, Fyresdal, Telemark. Gruppe barn og voksne oppstilt omkring pyntet kiste utendør...