• Interiør stue, 1914, Stord, Sunnhordland. Torgeir Bjørnaraa (naturforteller, journalist og lærer) med familie. Bjørnaraa var overlærer ved Stord offeltlige lærerskole på dette tidspunktet. Bildet/kortet ble sendt som julehilsen til Hallvard Bergve, lærer ved Grorud skole.
    Photo: Norsk Folkemuseum

Interiør stue, 1914, Stord, Sunnhordland. Torgeir Bjørnaraa (naturforteller, journalist og lærer) med familie. Bjørnaraa var overlærer ved Stord offeltlige lærerskole på dette tids...

Created with Sketch. Add a comment or suggest edits

1 comment

• Torgeir Drengssøn Bjørnaraa (f. 8. april 1864 i Valle i Setesdal) var på denne tiden (1914) overlærer ved Stord offeltlige lærerskole.

Gift med Aase Helene Landaas (1874 - 1954) - til høyre.

Et av barna på bildet er datteren Dagny Bjørnaraa (f. 1894), forfatter og journalist.