• Interiør fra Klevfos Cellulose- & Papirfabrik i Løten i Hedmark.  Dette anlegget har siden 1986 vært drevet som Klevfos industrimuseum.  I produksjonslokalene står maskiner og utstyr stort sett slik de gjorde da Klevfos-fabrikken ble avviklet i 1976.  I hollenderisalen, der dette fotografiet er tatt, er det imidlertid satt inn en del nye elementer med henblikk på teater forestillingen «Arbesdaer» vises i dette rommet fem-seks ganger hver sesong.  Forestillingen handler om dagliglivet i og omkring fabrikken.  Fotografiet er tatt på et amfi med sitteplasser for publikum.  Ellers ser vi en kvitkalket murvegg og et tak med kappehvelv av teglstein mellom stålskinner.  Også taket er kvitkalket.  Oppunder taket ser vi et vannrør med kran.  Vi ser også noe av det elektriske opplegget, med sikringsboks og voltmeter. Ådalsbruk.
    Photo: Ljøstad, Ole-Thorstein / Anno Norsk skogmuseum

Interiør fra Klevfos Cellulose- & Papirfabrik i Løten i Hedmark. Dette anlegget har siden 1986 vært drevet som Klevfos industrimuseum. I produksjonslokalene står maskiner og utst...

Dokumentasjonsfotografering av Klevfos, utført av OT-Ljøstad i 2005.