• Interiør fra Klevfos Cellulose- & Papirfabrik i Løten, som siden 1986 har vært drevet som Klevfos industrimuseum.  Dette fotografiet er fra hollenderisalen.  Det befinner seg i en teglmurt bygdning der veggene innvendig pussete og kvitkalkete.  Taket er utført som kappehvelv av teglstein mellom stålskinner.  Også taket er kalket.  Ellers har hollenderisalen høye vindusåpninger med støpejernsrammer.  Da dette fotografiet ble tatt var vinduene tildekket med finérplater for å begrense innsiget av dagslys.  Dette skyldes behov teaterlyssetting til forestillingen «Arbesdaer», som handler om dagliglivet i og omkring Klevfos-fabrikken.  Den har vært framført i hollenderiet fem-seks ganger hver sesong siden 1988.  På golvet ser vi noen av benkene publikum sitter på.  På veggen sitter ei minneplate fra museèts åpning 1986. Ådalsbruk.
    Photo: Ljøstad, Ole-Thorstein / Anno Norsk skogmuseum

Interiør fra Klevfos Cellulose- & Papirfabrik i Løten, som siden 1986 har vært drevet som Klevfos industrimuseum. Dette fotografiet er fra hollenderisalen. Det befinner seg i en ...

Dokumentasjonsfotografering av Klevfos, utført av OT-Ljøstad i 2005.