• Interiør fra Klevfos Cellulose- & Papirfabrik i Løten i Hedmark, som siden 1986 har vært drevet som Klevfos industrimuseum.  Dette fotografiet er fra hollenderisalen.  Vi ser trappa opp mot limloftet i etasjen over, og vi ser de panelte treveggene og vinduet til formannskontoret.  Til venstre ser vi en teglmurt, pusset vegg der vindusåpningene var forblendet med trelemmer.  Vi skimter også et tak som var utført som kappehvelv av teglstein mellom stålskinner.  Til høyre i forgrunnen ser vi et vertikalt tilførselsrør til "supermølla".  Bak dette røret, foran formannskontoret, ser vi en platting som er innsatt som scene for teaterforestillingen «Arbesdaer», som siden 1988 har vært framført i dette lokalet fem-seks ganger hver sesong.  Forestillingen handler om dagliglivet i og omkring fabrikken. Ådalsbruk.
    Photo: Ljøstad, Ole-Thorstein / Anno Norsk skogmuseum

Interiør fra Klevfos Cellulose- & Papirfabrik i Løten i Hedmark, som siden 1986 har vært drevet som Klevfos industrimuseum. Dette fotografiet er fra hollenderisalen. Vi ser trapp...

Dokumentasjonsfotografering av Klevfos, utført av OT-Ljøstad i 2005.