• Selvbærende kappehvelv av teglstein, murt i buer mellom ståldragere. Bærevegg av klinkenaglede søyler med hel ståldrager under hvelvene.  Kroker i taket er for å heise på plass industrielt utstyr, med tau og taljer. Toppen av amfi, med krakker for tilskuere, til dagens bruk. Autentiske lamper i taket. Måleinretning- tank med skala for tilsetningsstoffer i hollenderen. Vifte i taket for å sirkulere varmen, er oppsatt i nyere tid. Toppen av hollenderne, med tilførselsrør fra Limloft.
    Photo: Ljøstad, Ole-Thorstein / Anno Norsk skogmuseum

Selvbærende kappehvelv av teglstein, murt i buer mellom ståldragere. Bærevegg av klinkenaglede søyler med hel ståldrager under hvelvene. Kroker i taket er for å heise på plass ind...

Dokumentasjonsfotografering av Klevfos, utført av OT-Ljøstad i 2005.