• Interiør fra Klevfos Cellulose- & Papirfabrik i Løten i Hedmark.  Fotografiet viser en såkalt «pulper», ei sjakt i hollenderigolvet med volum på cirka 2 kubikkmeter. Denne er anlagt i «nyere tid» for å bløte opp igjen vrakpapir, og bløte opp ferdig innkjøpt cellulose.  Dette var funksjoner det ble behov for etter at Klevfos sluttet å koke egen cellulose i 1970. Etter at fabrikkanlegget i 1986 ble museum ble pulperåpningen dekt med solid glass, for å unngå fallulykker. Ådalsbruk.
    Photo: Ljøstad, Ole-Thorstein / Anno Norsk skogmuseum

Interiør fra Klevfos Cellulose- & Papirfabrik i Løten i Hedmark. Fotografiet viser en såkalt «pulper», ei sjakt i hollenderigolvet med volum på cirka 2 kubikkmeter. Denne er anlag...

Dokumentasjonsfotografering av Klevfos, utført av OT-Ljøstad i 2005.