• Interiør fra hollenderisalen ved Klevfos Cellulose- & Papirfabrik i Løten i Hedmark.  Denne treforedlingsbedriften var i virksomhet fram til 1976.  Ti år seinere ble produksjonsanleggene og omkringliggende arbeider-, funksjonær- og bestyrerboliger åpnet for publikum som Klevfos industrimuseum.  At det lå til rette for formidling av treforedlingsindustriens historie her skyldtes blant annet at mesteparten av interiøret som kom til Klevfos i forbindelse med gjenoppbygginga av fabrikken etter en brann i 1909 fortsatt var intakt.  Akkurat i hollenderisalen ble det imidlertid gjort en del endringer da teaterforestillingen «Arbesdaer» av Tor Kartseth skulle ha premiere i 1988, og hollenderiet ble til teatersal.  Den lille scena ved trappa til limloftet og formannskontoret (til venstre i bildet) ble bygd da.  Også skjermene og bannerne til høyre i bildet er fra museumsepoken. Ådalsbruk.
    Photo: Ljøstad, Ole-Thorstein / Anno Norsk skogmuseum

Interiør fra hollenderisalen ved Klevfos Cellulose- & Papirfabrik i Løten i Hedmark. Denne treforedlingsbedriften var i virksomhet fram til 1976. Ti år seinere ble produksjonsanl...

Dokumentasjonsfotografering av Klevfos, utført av OT-Ljøstad i 2005.