• Interiør fra Klevfos Cellulose- & Papirfabrik i Løten i Hedmark.  I denne fabrikken foregikk det papirproduksjon fram til 1976.  Ti år seinere ble anlegget gjenåpnet som Klevfos industrimuseum.  Dette fotografiet er tatt på flisloftet, som lå i den øvre delen av kokeribygningen.  Hit ble celluloseflisa løftet ved hjelp av en koppelevator, som drysset den ned i en flissilo av bordkledd bindingsverk.  Her ble flisa lagret, inntil kokerne skulle fylles opp på nytt.  Dette fotografiet er tatt inne i flissiloen.  Det lå fortstatt litt flis på golvet, der vi også skimnter  ei av de digre traktene som førte dette råstoffet ned i en av de tre kokekjelene. Ådalsbruk.
    Photo: Ljøstad, Ole-Thorstein / Anno Norsk skogmuseum

Interiør fra Klevfos Cellulose- & Papirfabrik i Løten i Hedmark. I denne fabrikken foregikk det papirproduksjon fram til 1976. Ti år seinere ble anlegget gjenåpnet som Klevfos in...

Dokumentasjonsfotografering av Klevfos, utført av OT-Ljøstad i 2005.