• Interiør fra Klevfos Cellulose- & Papirfabrik i Løten i Hedmark, som fra 1986 har vært drevet som Klevfos Industrimuseum.  Dette er et interiørfotografi fra det såkalte flisloftet, som ligger på øverste etasjeplan i kokeribygningen. Hit ble celluloseflisa løftet av en koppelevator fra det tilstøtende hoggeriet for midlertidig lagring. Flissiloen lå sentralt i bygningsvolumet, omgitt av passasjer på alle sider.  Dette fotografiet er tatt i den passasjen som gikk langsmed vestre langvegg.  Vi ser noe av det teglsteinsmurte vegglivet med vindusåpninger hvor det var innsatt støpejernsrammer lengst til venstre i bildet, og vi ser noe av nordveggen sentralt i bildeflata.  Den nevnte flissiloen, som var utført i tre, ligger til høyre. Ådalsbruk.
    Photo: Ljøstad, Ole-Thorstein / Anno Norsk skogmuseum

Interiør fra Klevfos Cellulose- & Papirfabrik i Løten i Hedmark, som fra 1986 har vært drevet som Klevfos Industrimuseum. Dette er et interiørfotografi fra det såkalte flisloftet,...

Dokumentasjonsfotografering av Klevfos, utført av OT-Ljøstad i 2005.