• Interiør fra Klevfos Cellulose- & Papirfabrik i Løten i Hedmark.  Denne bedriften var i virksomhet fram til 1976, og den ble gjenåpnet for publikum som Klevfos industrimuseum ti år seinere.  Dette fotografiet er fra kokeriet, der celluloseflisa ble kokt i en lutoppløsning som løste opp ligning og harpiks, Fotografiet er fra kokeriet, en høg teglsteinsbygning.  Vi ser trappeløsningen, bygd av tre med trapper mellom reposer på ulike nivåer.  Under ett av trappereposene, litt opp på veggen, henger en klinket jernkum.  Den tjente antakelig som reservoar for kokelut. Fotografiet er tatt fra et tregolv, men inn mot kokerne (til høyre i bildet) var golvet av strekkmetall. Ådalsbruk.
    Photo: Ljøstad, Ole-Thorstein / Anno Norsk skogmuseum

Interiør fra Klevfos Cellulose- & Papirfabrik i Løten i Hedmark. Denne bedriften var i virksomhet fram til 1976, og den ble gjenåpnet for publikum som Klevfos industrimuseum ti år...

Dokumentasjonsfotografering av Klevfos, utført av OT-Ljøstad i 2005.