• Bunn av kokeri. kokerne på rekke. Varmeveksleren (kalorisator) står på bukk delvis hengende i kjetting fra taket. Påmonterte, isolerte damprør inn og ut. Denne ble forsynt med damp fra Fyrhuset. (se kommentarer på andre bilder av "Varmeveksler")  Vi som driv på kokeri, vi blande lut og fylle flis. Når ælt er klart så rope vi i røret ned ått Fyrhuset: Har de no` damp åt øss? (Arbesdaer - Tor Karseth)
    Photo: Ljøstad, Ole-Thorstein / Anno Norsk skogmuseum

Bunn av kokeri. kokerne på rekke. Varmeveksleren (kalorisator) står på bukk delvis hengende i kjetting fra taket. Påmonterte, isolerte damprør inn og ut. Denne ble forsynt med damp...

Dokumentasjonsfotografering av Klevfos, utført av OT-Ljøstad i 2005.