• Klevfos Cellulose- & Papirfabrik, fotografert fra bergknausen på sørsida av Svartelva.  Den opprinnelige fabrikken fra 1888-89 ble herjet av brann høsten 1909.  Brannen ødela de delene av anlegget som var oppført i tre eller utmurt bindingsverk, men fabrikkomplekset ble i perioden 1909-1911 gjenoppbygd i teglmur.  Dette fotografiet er tatt etter gjenoppbygginga. Løten. Ådalsbruk.
    Photo: Hangaard Pedersen, Ingeborg / Anno Norsk skogmuseum

Klevfos Cellulose- & Papirfabrik, fotografert fra bergknausen på sørsida av Svartelva. Den opprinnelige fabrikken fra 1888-89 ble herjet av brann høsten 1909. Brannen ødela de de...