• Vegskilt i Hegnadalen ved Hovinvegen [riksveg 364] i Notodden kommune i Telemark.  Skiltet er kvitt med svart skrift og svarte symboler.  Det peker vestover, hvor det er to kilometer til «Fløytningsminner».  En valknute – et kringleformet korssymbol – omrammet av ei kvadratisk linjeramme, viser at skiltet refererer til severdigheter.  Kulturminnene det vises til er Raudammen ved ytterenden av Reisjåvatnet, og den cirka 60 meter lange tunnelen som skulle føre tømmeret trygt forbi Raufossen (jfr. SJF-F. 005344 – SJF-F. 005391).
    Photo: Ljøstad, Ole-Thorstein / Anno Norsk skogmuseum

Vegskilt i Hegnadalen ved Hovinvegen [riksveg 364] i Notodden kommune i Telemark. Skiltet er kvitt med svart skrift og svarte symboler. Det peker vestover, hvor det er to kilomet...