• Vigdesjådammen ved utløpet av tjernet Vigdesjå i Kviteseid i Vest-Telemark.  Dammen er bygd av hoggen naturstein med krone av betong.  Dambrua har jernrekkverk på medstrøms side og ei stålramme for damlukene på motstrøms side.  Her ved utløpet av Vigdesjå renner Bygdaråi øst- og etter hvert nordøstover i bergrikt lende med Damåsan på nordsida og Kolakosi på sørsida, mot Høgfossen og Kolbjørnsrudfossen,  Fotografiet viser dammen omgitt av et landskap med blandingsskog og bergflater med lav- og lyngvegetasjon.  Konservator Bjørn Bækkelund fra Norsk Skogmuseum sto på dambrua med blikket vendt mot lukekonstruksjon da bildet ble tatt.
    Photo: Ljøstad, Ole-Thorstein / Anno Norsk skogmuseum

Vigdesjådammen ved utløpet av tjernet Vigdesjå i Kviteseid i Vest-Telemark. Dammen er bygd av hoggen naturstein med krone av betong. Dambrua har jernrekkverk på medstrøms side og...