• Drammenselva nedenfor Geithusfossen på Modum i Buskerud, fotografert ved sjeldent lav vannstand 21. oktober 1945.  Fotografiet er tatt mot ei lita vik, der elva fløt stille og følgelig hadde blankt vannspeil.  På dette vannspeilet lå det en del barket løstømmer.  Vi aner også at det lå ei lense langs stranda i bakgrunnen, en innretning som skulle forebygge at tømmeret drev inn på land og ble liggende der.  I bakgrunnen en bergrygg med furuskog.
    Photo: Anno Norsk skogmuseum

Drammenselva nedenfor Geithusfossen på Modum i Buskerud, fotografert ved sjeldent lav vannstand 21. oktober 1945. Fotografiet er tatt mot ei lita vik, der elva fløt stille og følg...