• Opparbeiding av tomteareal for bedriften Geithus Bruk på Modum i Buskerud i mai 1965.  Bildet er sammensatt av to opptak, som begge er gjort fra en bergskrent sør for det arealet der bedriften skulle bygges. Vi ser hvordan et kupert areal er forvandlet til ei stor flate, der det riktignok fortsatt ligger en del steinrøyser.  Sentralt i bildet er en maskin med ei stor frontmontert skuffe i ferd med å laste slik masse opp på planet på en lastebil (Scania Vabis).  Store vanndammer på den planerte flata tyder på mye nedbør i anleggsperioden.  Til venstre i bildet ser vi et bolighus som var i ferd med å få storindustri i nabolaget.
    Photo: Anno Norsk skogmuseum
    Photo: Anno Norsk skogmuseum

Opparbeiding av tomteareal for bedriften Geithus Bruk på Modum i Buskerud i mai 1965. Bildet er sammensatt av to opptak, som begge er gjort fra en bergskrent sør for det arealet d...