• Fra fylkesvegen mellom Geithus og Vassbunn på Modum i Buskerud.  Bildet er tatt mot nord.  I bakgrunnen ser vi Geithus bru, lokalt kalt "Nybrua, til tross for at den ble åpnet så tidlig som i 1909.  Jernbanebrua på Randsfjordbanens sidespor fra Geithus stasjon til Drammenselvens Papirfabrikker er nemlig enda eldre.  Jernbaneforbindelsen ble etablert da fabrikken ble satt i virksomhet i 1874, men jernbanebrua (som vi knapt skimter på dette fotografiet) er seinere ombygd.  Dette fotografiet er tatt vinteren 1962.  Vegen var brøytet for biltrafikk, men da bildet ble tatt var et barn med spark eneste trafikant.
    Photo: Anno Norsk skogmuseum
    Photo: Anno Norsk skogmuseum

Fra fylkesvegen mellom Geithus og Vassbunn på Modum i Buskerud. Bildet er tatt mot nord. I bakgrunnen ser vi Geithus bru, lokalt kalt "Nybrua, til tross for at den ble åpnet så t...