• Lager av ”stikker” i Skogfrøverkets kjeller.  Stikkene var lagd av impregnerte lekter ( X  cm).  De var kvesset i den ene (nedre) enden og innsatt med rødbrun maling i den andre (øvre) enden.  Slike stikker brukes blant annet på frøplantasjene, hvor de markerer posisjoner for suppleringsplanting.  En medvirkende grunn til at fotografen tok dette bildet var nok at en del av stikkene var samlet i en konglesekk i ”plaststrie”.  Sekken var merket ”STATENS SKOGFRØVERK HAMAR” og hadde dessuten markeringslinjer som indikerte fyllingsnivå for en kvart og en halv hektoliter.
    Photo: Ljøstad, Ole-Thorstein / Anno Norsk skogmuseum

Lager av ”stikker” i Skogfrøverkets kjeller. Stikkene var lagd av impregnerte lekter ( X cm). De var kvesset i den ene (nedre) enden og innsatt med rødbrun maling i den andre (ø...