• Frode Murud ved Skogfrøverket bærer to femliters plastkanner med nyrenset granfrø fra renseriet i andre etasje i Birkebeinervegen 11 til et fryseskap et annet sted i bygningen.  Murud er arbeidskledd, i blå kjeledress med grønne skulderstykker, og med Skogfrøverkets logo på ryggen.  Til venstre for ham ser vi rensemaskinen han nettopp hadde kjørt de to frøpartiene gjennom, og foran skimter vi en gullakkert børsteavvingingsmaskin, som ikke lenger var i bruk da dette fotografiet ble tatt.
    Photo: Ljøstad, Ole-Thorstein / Anno Norsk skogmuseum

Frode Murud ved Skogfrøverket bærer to femliters plastkanner med nyrenset granfrø fra renseriet i andre etasje i Birkebeinervegen 11 til et fryseskap et annet sted i bygningen. Mu...