• Frøkanne av plast, fotografert like etter påfylling i Skogfrøverkets frørenseri på Hamar.  Kanna er lagd av gråkvit, delvis gjennomskinnelig plast.  Den har en rødfarget, noenlunde lufttett skrukork som er lagd av rød plast.  Til hanken på toppen av kanna er det knyttet en rød og en kvit seddel.  På disse finnes informasjon om frøets proveniens og den klengingsprosessen det har gjennomgått.  Denne informasjonen skal også overføres til en elektronisk beholdningsdatabase, som brukes både i forbindelse med frøsalg og ved planlegging av framtidig konglesanking.
    Photo: Ljøstad, Ole-Thorstein / Anno Norsk skogmuseum

Frøkanne av plast, fotografert like etter påfylling i Skogfrøverkets frørenseri på Hamar. Kanna er lagd av gråkvit, delvis gjennomskinnelig plast. Den har en rødfarget, noenlunde...