• Frode Murud ved Skogfrøverket på Hamar tapper nyrenset granfrø på ei plastkanne, som snart skal settes på fryselager i påvente av at frøverket får bestillinger fra nettopp dette frøpartiet.  Kanna er lagd av gråkvit, delvis gjennomskinnelig plast, og har en noenlunde lufttett skrukork.  Murud har plassert ei trakt oppå kanna, før han kan helle frøet over i denne beholderen.  Under hanken på kanna ligger det en rød og en kvit seddel, begge med informasjon om frøets proveniens og om den klengingsprosessen det har gjennomgått.  Murud er arbeidskledd, med blå kjeledress og grønne skulderstykker.
    Photo: Ljøstad, Ole-Thorstein / Anno Norsk skogmuseum

Frode Murud ved Skogfrøverket på Hamar tapper nyrenset granfrø på ei plastkanne, som snart skal settes på fryselager i påvente av at frøverket får bestillinger fra nettopp dette fr...