• Frode Murud ved Skogfrøverket på Hamar, fotografert i frørenseriet.  Murud er kledd i arbeidsantrekk: En blå kjeledress med grønne skulderstykker.  Foran ham, på betonggolvet, står en forholdsvis diger aluminiumsbeholder med nyrenset granfrø.  Ved siden av denne beholderen står ei gråkvit plastkanne med rød skrukork.  Frøet skal helles over på denne kanna, før det legges på fryselager i påvente av at Skogfrøet får en bestilling fra nettopp dette frøpartiet.  Velrenset skogfrø med høy spireprosent er kostbar vare.  For å unngå spill bruker Murud ei diger plasttrakt, som vi skimter bak kanna på golvet.
    Photo: Ljøstad, Ole-Thorstein / Anno Norsk skogmuseum

Frode Murud ved Skogfrøverket på Hamar, fotografert i frørenseriet. Murud er kledd i arbeidsantrekk: En blå kjeledress med grønne skulderstykker. Foran ham, på betonggolvet, står...