• Frode Murud ved Skogfrøverket klargjør ei plastkanne som skal brukes under fryselagring av skogfrø i påvente av salg.  Kannene er lagd av gråkvit, delvis gjennomskinnelig plast og har skrukork i rød plast.  Det var et viktig poeng at kannene skulle være noenlunde lufttette.  Men først måtte det avvingete frøet renses.  Dette skjedde ikke på den lille rensemaskinen som står på bordet foran Murud, men på en mye større maskin som står bak ham, og som ikke er synlig på dette fotografiet (jfr. blant annet SJF-F. 003498, SJF-F. 003524 og SJF-F. 003528)
    Photo: Ljøstad, Ole-Thorstein / Anno Norsk skogmuseum

Frode Murud ved Skogfrøverket klargjør ei plastkanne som skal brukes under fryselagring av skogfrø i påvente av salg. Kannene er lagd av gråkvit, delvis gjennomskinnelig plast og ...