• Knut Langdalen plukker kongler fra toppen av et felt grantre.  Fotografiet ble tatt i Rokoberget i Løten i slutten av oktober i 1983.  Langdalen sto med bøyd overkropp over en kappet tretopp med tett konglesetting.  Han var arbeidskledd, med gummistøvler på beina, jakke og bukse av bomull som ytterplagg og arbeidshansker på hendene.  Han sto bøyd over ei grein og plukket konglene over ei lys plastbøtte med cirka 10 liters volum.  Bøtta skulle seinere tømmes over i en sekk, for leveranse til Skogfrøverket på Hamar.  Høsten 1983 skal kongleprisen ha vært 4 kroner per kilo.
    Photo: Ljøstad, Ole-Thorstein / Anno Norsk skogmuseum

"Konglesanking, Rokoberget, Løten Herred 26/10 83 ...."