• Trygve Løvseth fletter neverkont. Begynnelsen er den samme som for skråflettet kurv. Han bestemmer størrelsen på konten etter hvor mange neverremser som legges inn i bunnen. Neverremsene holdes på plass med treklyper. Når sideflatene på konten er ferdigflettet begynner flettinga av låkket. Det gjøres ved å legge inn ekstra neverremser på hver side slik at låkket blir litt bredere enn selve konten. Fletteteknikken er som for en rettflettet kant. Bildet er tatt den 07. 07. 2010.
Fotografiet inngår i en serie med nummer SJF-F. 003071-SJF-F. 003328.
    Photo: Ljøstad, Ole-Thorstein / Anno Norsk skogmuseum

Trygve Løvseth fletter neverkont. Begynnelsen er den samme som for skråflettet kurv. Han bestemmer størrelsen på konten etter hvor mange neverremser som legges inn i bunnen. Neverr...