• Trygve Løvseth skal flette en neverkurv med såkalt rettflettings-teknikk. Størrelsen på kurven bestemmes av hvor mange neverremser som flettes inn i bunnen. Remsene brettes rett opp fra sidene, og det legges inn en neverremse der veggen i kurven skal begynne. Kurven Trygve Løvseth lager skal ha en høyde av to neverremser. Det brukes treklyper for å holde neverremsene på plass. Bildet er tatt den 19. 04. 2010.
Fotografiet inngår i en serie med nummer SJF-F. 003071-SJF-F. 003328.
    Photo: Ljøstad, Ole-Thorstein / Anno Norsk skogmuseum

Trygve Løvseth skal flette en neverkurv med såkalt rettflettings-teknikk. Størrelsen på kurven bestemmes av hvor mange neverremser som flettes inn i bunnen. Remsene brettes rett op...