• Fra skogrekruttskolen på Rogaland Jordbruksskule på Tveit i Nedstrand (Tysvær) i 1936.  Fotografiet, som er tatt fra en gangveg i ytterkanten av ei plenflate, viser en del uniformerte mannskaper.  Til venstre (på vegen) later det til at det står en del offiserer, og på samme veg, like ved fotografen står det en offiser med hendene på ryggen, tilsynelatende klar til å tale.  Til høyre i bakgrunnen står det en del yngre uniformerte menn, antakelig noen av de 78 rekruttene som deltok i opplegget.  Bak dem ser vi toppen av et pyramidetelt og en bygning med krumsteinstekket saltak.
    Photo: Anno Norsk skogmuseum

Fra skogrekruttskolen på Rogaland Jordbruksskule på Tveit i Nedstrand (Tysvær) i 1936. Fotografiet, som er tatt fra en gangveg i ytterkanten av ei plenflate, viser en del uniforme...