• Seks velkledde menn, samlet ved enden av et felt med plantesenger i Rogaland Skogselskaps planteskole på Gruda i Klepp.  Mennene er kledd i dresser, flere av dem med frakker utenpå, og med hatter eller sixpenceluer på hodet.  Det er grunn til å anta at dette er styremedlemmer eller skogfunksjonærer på befaring.  Foran seg har de plantesenger med mellomliggende, snorrette gangveger.  Et nytt felt med slike senger, men antakelig i en annen vekstfase eller med et annet planteslag, skimtes til høyre i bakgrunnen.  Denne delen av planteskolejorda er omgitt av en hekk av lauvtrær, som antakelig skulle gi beskyttelse mot vind.
    Photo: Anno Norsk skogmuseum

Seks velkledde menn, samlet ved enden av et felt med plantesenger i Rogaland Skogselskaps planteskole på Gruda i Klepp. Mennene er kledd i dresser, flere av dem med frakker utenpå...