• Fra skogplanteskolen på eiendommen Fisketjørn i Suldal i Rogaland.  Fotografiet viser to karer på en traktor på et felt med lange, rette såsenger.  En av mennene kjører den lille traktoren, den andre står bakpå med den ene armen nedi beholderen på en maskin som kjøres med bredderetningen på tvers av plantesenga.  Det er rimelig å anta at denne maskinen ble brukt til å strø sand over nysådd skogfrø (nedmylding).  Fotografiet viser hvordan denne delen av Suldal planteskoles produksjonsareal var omgitt av nettinggjerder.  I bakgrunnen skimtes bratte fjellsider med spredt trevegetasjon.
    Photo: Anno Norsk skogmuseum

Fra skogplanteskolen på eiendommen Fisketjørn i Suldal i Rogaland. Fotografiet viser to karer på en traktor på et felt med lange, rette såsenger. En av mennene kjører den lille t...