• Planteopptak i skogplanteskolen på Fisketjørn i Suldal i Rogaland våren 1958.  Vi ser seks kvinner som arbeider, to og to ved hver sin planteseng.  Kvinnene sitter dels på huk, dels på små trekasser og tar varsomt opp barrotplanter, som trolig er løsnet ved hjelp av spade eller greip på forhold.  Plantene legges i trekasser, sannsynligvis under våte tøystykker som skulle skjerme mot sol og holde rottrevlene fuktige.  Bak kvinnene ser vi en veg som fører mot hus helt til høyre i bildeflata.  På motsatt side av vegen er det flere plantesenger.  I bakgrunnen møter det flate slettelandet bratte fjell med en del skog i de lavereliggende partiene.
    Photo: Anno Norsk skogmuseum

Planteopptak i skogplanteskolen på Fisketjørn i Suldal i Rogaland våren 1958. Vi ser seks kvinner som arbeider, to og to ved hver sin planteseng. Kvinnene sitter dels på huk, del...