• Arealer for frilandsproduksjon av skogplanter (planteskole) på eiendommen Fisketjørn i Suldal i Rogaland, fotografert i 1958.  Fotografiet viser plantesenger organisert i lange, parallelle rekker på ei flat slette.  Mellom plantesengene er det gangstier, og sentralt i bildet er det en oppkjørt traktorveg forbi en lysstolpe mot bildeflatas sentrum, der det ligger et lite gardstun.  Litt lengre til venstre i bildets mellomgrunn ser vi også et annet gardstun, og helt til høyre ligger en lav, kvitmalt bygning med litt ubestemmelig funksjon.  I bakgrunnen bratte fjellsider med en blanding av lauv- og barskog.
    Photo: Anno Norsk skogmuseum

Arealer for frilandsproduksjon av skogplanter (planteskole) på eiendommen Fisketjørn i Suldal i Rogaland, fotografert i 1958. Fotografiet viser plantesenger organisert i lange, pa...