• Interiøropptak fra utstilling med skog og næringsliv som tema.  Denne utstillingsmontasjen sto antakelig på den skogbruksutstillingens som ble arrangert i Elverum i 1906. Fotografiet viser en del av utstillingsprensentasjonen til Hedemarkens amts skogselskap. Utstillingen er montert på en vegg og på en foranstående benk, som er drapert med norske flagg. Både på benken og på deler av veggen over er det plassert en del stammeskiver. Veggen er ellers dekorert med kart og fotografier. Mye tyder på at kampen mot furuspinneren, som hadde vært svært viktig i Sør-Østerdalen i åra før utstillingen, må ha vært et sentralt tema her. Det var også dreneringsarbeidene på fuktig skogsmark, som ble utført med støtte fra skogselskapet. En tabellarisk oversikt over utførte arbeider er innrammet over stammeskivene på veggen, og noen av redskapene som ble brukt i samband med grøftinga er opphengt på veggen til høyre på bildet. Montasjen er også prydet med furukvister. Bildet skal være tatt av fotografen Marie Gullord i Elverum.
    Photo: Gullord, Marie / Anno Norsk skogmuseum

Interiøropptak fra utstilling med skog og næringsliv som tema. Denne utstillingsmontasjen sto antakelig på den skogbruksutstillingens som ble arrangert i Elverum i 1906. Fotografi...