• Utsikt mot sør fra taket på kornsiloen på Martodden ved Hamar.  I forgrunnen ser vi det området som kalles Dalsløkka.  I forgrunnen til høyre ser vi bebyggelsen som huset næringsvirksomheten til grosserer Nilsen.  Bakenfor skimtes fotballbanen til Storhamar idrettslag og Hamar slakteri, som seinere er blitt kjøpesenter under navnet Maxi.  Ellers ser i at det ennå er åkerlapper på arealer som seinere er fortettet med idrettsanlegg og villabebyggelse.  I bakgrunnen skimter vi Åkersvika og Bekkelaget, byggebeltet mot Hamar lengst nord i Stange kommune.
    Photo: Fystro, Ingvar / Anno Norsk skogmuseum

Utsikt mot sør fra taket på kornsiloen på Martodden ved Hamar. I forgrunnen ser vi det området som kalles Dalsløkka. I forgrunnen til høyre ser vi bebyggelsen som huset næringsvi...