• Arne Bekkevold fra Løten, fotografert i ei furukrone i forbindelse med klatring etter kongler som skulle klenges ved Statens Skogfrøverk på Hamar.  Arne bruker en klatresele som frøverksbestyrer Ingvar Fystro hadde fått tak i fra Forestry Commission i England.  Han har tydeligvis et sikringstau rundt stammen, slik at han kan stå med overkroppen kraftig bakoverlent og dermed nå konglene ytterst på greinene.  I denne delen av treet har han støtte for beina på en greinkrans.  Arne og broren Finn Bekkevold arbeidet egentlig i Løiten almenning, men når det var frøår med behov for klatrerhjelp lot de seg mobilisere til innsats for Statens Skogfrøverk.
    Photo: Fystro, Ingvar / Anno Norsk skogmuseum

Arne Bekkevold fra Løten, fotografert i ei furukrone i forbindelse med klatring etter kongler som skulle klenges ved Statens Skogfrøverk på Hamar. Arne bruker en klatresele som fr...